Posted on

KAWEN???

baru baru ni, salah seorang sahabat saya kawen..dua dua medic student and from sarawak..x terlambat lagi nak ucap selamat pengantin baru….

saya terfikir, kenapa mereka nak kawen?..
jawapan yang diberikan amat memberangsangkan..huhuhu…tertarik juge..hehe..
yang akhi tu kata…diorang kawen sebab nak jaga hati…iyela..iman kita ni ada kurang and ada naik..bila kawen..insyaallah masalah hati akan terjaga..hati tak dikotori maksiat kan..

m…jawapan akhi tu menggnggu gugat la sedikit sebanyak prinsip saya…kawen selepas belajar…

tapi pepahal pun…jodoh di tangan Allah..hanya dia yang tahu apa yang terbaik untk hambanya..

saya mohon maaf sangat tak dapat bertinta panjang kerana kesuntukan masa…

wallahualam

Advertisements

About drdakwah

Previous education: Pasti Al hidayah Sek Keb Langgar Sek Men Sains Pasir Puteh Now: Medical student of IIUM Indera Mahkota

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s